| 
| Cím: | Magunkat neveljük |  | Alcím: | hogyan hozzuk a legjobb formánkat, amikor gyerekünk a legrosszabb arcát mutatja? |  | Szerző: | Payne, Kim John |  | Közrem.: | Herskovits András (ford.) |  | Szerz. közl: | Kim John Payne ; ford.: Herskovits András |  | Kiadás: | [Budapest] : Kulcslyuk Kiadó, 2021 |  | Eto: | 37.018.1 
 
  | Táblázat | Kód | Magyarázat |  
  | ETO jelzet: 
   
   37.018.1 |  
  | Fő | 37.018.1 | családi nevelés ; nevelés, családi |  |  | Tárgyszó: | Gyermeknevelés ; Családi nevelés |  | Eredeti cím: | Being at your best when your kids are at their worst: practical compassion in parenting |  | Szakjel: | 370 |  | Cutter: | P 48 |  | ISBN: | 978-615-5932-60-1 |  | Nyelv: | magyar |  | Oldal: | 260 p. |  | Kivonat: | 
 Minden nevelés önnevelés. A gyerekre nem az hat legerősebben, amit mondunk neki, hanem ahogy mondjuk, ahogy valójában érezzük, és főként: ahogy mi élünk. Ha tehát eredménytelenül igyekszünk változtatni problémás viselkedésén, elsőként saját reakcióinkat érdemes felülvizsgálnunk és módosítanunk. Az
  
 [>>>]
 Minden nevelés önnevelés. A gyerekre nem az hat legerősebben, amit mondunk neki, hanem ahogy mondjuk, ahogy valójában érezzük, és főként: ahogy mi élünk. Ha tehát eredménytelenül igyekszünk változtatni problémás viselkedésén, elsőként saját reakcióinkat érdemes felülvizsgálnunk és módosítanunk. Az Egyszerűbb gyermekkor és a Melegszívű fegyelmezés világhírű gyermekpszichológus szerzője ebben a könyvében szülői és pedagógusi önnevelésünkhöz nyújt értékes segítséget. Hogyan őrizhetjük meg lélekjelenlétünket a legnehezebb és legkiborítóbb nevelési helyzetekben is? Miként maradhatunk hűek elveinkhez és értékeinkhez akkor is, amikor a gyerek épp az érzékeny pontunkra tapint rá, és kezdünk kijönni a sodrunkból? Payne olyan szemléletmóddal ismertet meg minket, amely segít abban, hogy minél ritkábban kelljen utólag megbánnunk szavainkat és tetteinket. A lehető legjobb formánkat tudjuk nyújtani, amikor a gyerek épp a legrosszabb arcát mutatja. Ha ez sikerül, az a gyerek viselkedését is szükségszerűen megváltoztatja, és nem csupán az egyes problémás helyzetek, hanem az egész kapcsolat javulását eredményezi. Kiléphetünk az unalomig ismert, régi forgatókönyvből, és a sehova sem vezető ordibálások, fenyegetések és büntetések helyett hatékonyabb és kedvesebb módon oldhatjuk meg konfliktusainkat. Automatikus reakciók helyett tudatosan adhatunk megfelelőbb válaszokat a gyerek problémás viselkedésére. Hozzá intézett szavaink tisztább és együtt érzőbb forrásból fakadnak majd, ezért egészen más eredményhez vezetnek. A szakember nagy hangsúlyt helyez a tudatos jelenlét állapotának elérésére, melyet egy speciális vizualizációs technika, az együttérző reakciók gyakorlatának bemutatásával segít.
 [<<<] |  |  |