Cím: |
Képernyőfüggő gyerekek
| Alcím: |
5 nélkülözhetetlen kapcsolati készség, amelyre a digitális nemzedéknek szüksége van
| Szerző: |
Chapman, Gary ; Pellicane, Arlene |
Közrem.: |
Szabadi István (ford.) |
Szerz. közl: |
Gary Chapman, Arlene Pellicane ; [ford. Szabadi István]
| Kiadás: |
Budapest : Harmat, 2023 |
Eto: |
37.018.1 ; 159.922.7 ; 681.3.004.14
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
37.018.1
|
Fő |
37.018.1 |
családi nevelés ; nevelés, családi
|
ETO jelzet:
159.922.7
|
Fő |
159.922.7 |
gyermekkor pszichológiája ; pszichológia, gyermekkor ; pedológia
|
ETO jelzet:
681.3.004.14
|
Fő |
681.3 |
adatfeldolgozó gépek, automatikus adatfeldolgozás ; automatikus adatfeldolgozás, adatfeldolgozó gépek
|
| Tárgyszó: |
Családi nevelés ; Gyermeklélektan ; Információs társadalom ; digitális technika |
Eredeti cím: |
Screen kids
| Szakjel: |
370
| Cutter: |
C 16
| ISBN: |
978-963-288-810-1
| Oldal: |
199 p.
| Megj.: |
Bibliogr. a jegyzetekben: p. 185-199.
| UKazon: |
202326037
| Kivonat: |
A neves amerikai lelkész, házassággondozó, Gary D. Chapman és a szintén keresztény szemléletű életmód tanácsadó, újságíró Arlene Pellicane közös kötete a digitális nemzedék szüleinek kíván segítséget nyújtani. Egy átlagos amerikai fiatal ugyanis heti ötvenhárom órát tölt médiaeszközökkel (tévével,
[>>>]
A neves amerikai lelkész, házassággondozó, Gary D. Chapman és a szintén keresztény szemléletű életmód tanácsadó, újságíró Arlene Pellicane közös kötete a digitális nemzedék szüleinek kíván segítséget nyújtani. Egy átlagos amerikai fiatal ugyanis heti ötvenhárom órát tölt médiaeszközökkel (tévével, videojátékokkal, számítógép előtt), sokkal többet, mint a szüleivel vagy a társaival. Így azonban sok fiatal nem tudja kellően elsajátítani a társas készségeket, amelyek az életben való érvényesüléshez elengedhetetlenek. A szülők egy része ebben nem lát problémát - az ő figyelmüket is fel kívánják hívni a szerzők arra, hogyan teremthető egyensúly a virtuális és a valódi kapcsolatok között. Az előszóban is kifejtik: nem technikaellenesek. A technika ugyanis életünk része, és meg vannak róla győződve, hogy pozitív használata kapcsolataink javára válik. Nem mindegy azonban, hol vannak a határok. Számos gyakorlati példán és friss kutatási eredményeken keresztül mutatják be, mit tehetnek a szülők azért, hogy gyermekük társas lénnyé váljon, és hogy a technológia ne szétzilálja, hanem összekovácsolja a családot. Segítenek a reális időkorlát megtalálásában, a tudatos képernyőhasználat megtanításában, a képernyőidő közös családi időtöltéssel való helyettesítésében, a társas készségek elsajátításának segítésében vagy éppen abban, milyen fontos a szülő, mint minta képernyőhasználata. Az amerikai stílusú, életből vett kis történetekkel tarkított könyv végén jegyzetek, kvíz és csoportos megbeszéléshez ajánlott kérdések kaptak helyet. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|